Google plánuje do Street View přidat více než 170 českých památek a přes 20 nových měst
Praha, 23.6.2011 – Do České republiky se od pátku 24. června vracejí Street View auta a tříkolky, aby nafotily další krásná místa naší země. Domácí i zahraniční uživatelé se mohou těšit, že v českém Street View přibudou významné kulturní památky a historická města. Virtuální procházky na mapách budou možné za několik měsíců, až po zpracování fotografií, včetně automatického rozostření obličejů a SPZ aut, aby je nebylo možné rozpoznat a ochránilo se tak soukromí uživatelů.
Google Street View auta budou fotit na veřejně dostupných prostranstvích a komunikacích, ale v rámci tzv. „Street View special collects“ se tříkolky podívají i tam, kam se auta běžně nedostanou. Google teď proto oslovuje zástupce samosprávy a správy jednotlivých historických objektů a míst a jedná s nimi o možnosti nasnímání pro službu Street View.
Auta by se měla rozjet například do Hradce Králové, Zlína, Karlových Varů, nebo Jihlavy Z významných kulturních památek by mohly být nafoceny například hrady Bezděz, Karlštejn a Loket nebo zámky Zbiroh a Dobříš. Focení nových míst bude probíhat po celé České republice v průběhu letních měsíců. V plánu je zmapování více než 170 různých lokalit a památek.
V České republice dosud Street View pokrývá Prahu, Brno a Ostravu a několik dalších měst. Dále pak dálnici D1 a významné kulturní památky Českého Krumlova. K těmto místům nyní přibudou všechny krajské metropole a další významná města. Přibude také mnoho důležitých samostatných kulturních památek, jako jsou slavné české hrady a zámky, významné sakrální stavby, muzea a další.
Street View je funkce Map Google, která umožňuje uživatelům prohlížet si snímky ulic různých měst a krajiny na celém světě v 360 stupňovém pohledu. V oblastech, ve kterých je Street View dostupné, lze tuto funkci využít jednoduše: stačí zazoomovat do nejnižší vrstvy Map Google nebo přetáhnout oranžového panáčka „Peg-mana“ v levé straně mapy do modře vyznačených míst.
Uživatelé si mohou jednoduše vybrat restauraci na večer, připravit si plán cesty, najít vhodné místo k setkání, zorientovat se v nové lokalitě nebo jen tak procházet nová místa. Street View je také dostupné v nedávno uvedené české verze Navigace Google na Mapách Google. Uživatelé si tak při jízdě mohou prohlédnout křižovatky, odbočky i cílové místo v nejvyšším detailu a snadněji se zorientovat.
Výhody Street View mohou kromě uživatelů využít také školy pro vzdělávání v oblasti historie, geografie i občanské nauky. Velmi prospěšné je také pro města a turistické atrakce, protože podporuje místní rozvoj i cestovní ruch.
Po nasnímání se fotografie budou několik dalších měsíců zpracovávat pomocí speciální technologie, která rozostřuje obličeje lidí tak, aby je nebylo možné identifikovat a ochránilo se jejich soukromí. Technologie zároveň automaticky rozmazává i poznávací značky aut. Funkce Street View navíc umožňuje i dodatečné odstranění snímků, které stačí snadno označit a nahlásit. Zcela vymazat se tak na žádost uživatele může nejenom jednotlivec, ale i jeho dítě, auto nebo dokonce celý dům.
Plánovaný seznam měst, jejich částí nebo jejich okolí:
10 tipů pro firmy a organizace
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006. Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android.
Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě Google AdWords nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. Mohou též využít analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company.
Šimon Rákosník
Grayling
tel. 224 251 555, 775 558 279
simon.rakosnik@grayling.com
Štítky: Czech, Czech Republic news announcements