Studie Googlu: Počet Čechů připojených k internetu ze třech a více zařízení se od roku 2012 zdesetinásobil
A počet chytrých telefonů se v České republice za pouhé tři roky ztrojnásobil. Tato a další zjištění předkládá rozsáhlá studie Googlu, která probíhala po dobu pěti let a ve které bylo provedeno 625 tisíc rozhovorů se spotřebiteli z celého světa.
Počet chytrých telefonů se za pouhé čtyři roky celosvětově zdvojnásobil, tvrdí nová zpráva vydaná společností Google. V průběhu posledních pěti let se společnost Kantar TNS, kterou si Google najal, dotazovala spotřebitelů po celém světě na jejich zvyklosti týkající se internetu. Odpovědi odhalují výrazné změny v mediálních zvyklostech i v každodenním životě, které v posledních pěti letech nastaly díky nástupu internetu.
Počet smartphonů v ČR od roku 2012 vzrostl o 241 %
V roce 2012 měl ve 40 zemích, ve kterých výzkum probíhal, přístup k chytrému telefonu jen jeden ze tří spotřebitelů. O pouhé čtyři roky později toto číslo vzrostlo na ohromujících 70 %. V současné době v České republice používá 58 % lidí chytrý telefon oproti 17 % před 5 lety. To představuje nárůst v počtu chytrých telefonů o 241 %.
Spolehlivý partner
Pro většinu lidí v České republice představuje pravděpodobně největší změnu jejich chytrý telefon. I když se smartphony rychle šíří všemi demografickými skupinami, chytrý telefon je stále největším partnerem zejména pro lidi mladší 25 let.
Ti používají chytrý telefon především k následujícímu:
Vyhledávání informací: 77 % z nich používá vyhledávač v mobilu minimálně jednou týdně.
Přístupu na sociální sítě: 80 % z nich používá chytré telefony k návštěvě sociálních sítí minimálně jednou týdně.
Sledování videí: 68 % z nich sleduje videa online minimálně jednou týdně.
Jde o první věc, po které ráno sáhnou: pro uživatele chytrých telefonů v České republice (mladší 25 let) představuje jejich telefon oblíbený způsob k vyřizování každodenních úkonů, jako je zjišťování času (68 %) nebo nastavení budíku (68 %).
Země mnoha zařízení
Skončily časy, kdy byl chytrý telefon považován za sekundární zařízení. Celosvětově zhruba jedna třetina uživatelů chytrých telefonů tvrdí, že na se internet se připojuje častěji z chytrého telefonu než z počítače/tabletu. V České republice je to 19 %, ale procento lidí, kteří se připojují na internet minimálně stejně často z chytrého telefonu jako z počítače postupně vzrostlo z 0 % v roce 2012 na
42 % v roce 2016.*
Lidé zároveň používají více zařízení než kdy v minulosti. V roce 2012 jsme se ptali lidí v České republice, zda používají chytré telefony, tablety nebo počítače. Tehdy 62 % obyvatel používalo jedno z těchto zařízení, 16 % dvě a pouze 2 % používala všechna tři zařízení. O pět let později, desetkrát tolik lidí (20 %) používá všechna tři zařízení. Ostatní zařízení se rozšiřují mnohem rychleji: 32 % lidí používá televize s přístupem na internet („chytré televize“).
O zprávě
Nová zpráva z výzkumu předkládá výsledky z obsáhlé studie, která probíhala 5 let a během jejíhož trvání Google a Kantar TNS provedly přes 625 tisíc rozhovorů se spotřebiteli z celého světa. Jedná se o období, v němž přibyly stovky milionů nových uživatelů internetu.
Zpráva Google Consumer Barometer Report nabízí ochutnávku zjištění z obsáhlého výzkumného projektu, který trval několik let. Na stránkách consumerbarometer.com se můžete hlouběji ponořit do zjištěných údajů a vytvořit si vlastní grafy napříč zeměmi a demografickými skupinami a srovnat například Velkou Británii s dalšími zeměmi.
Údaje z České republiky, které stojí za zmínku
Průměrný počet zařízení s přístupem na internet na osobu - ČR - 2,5 v roce 2016; 1,6 v roce 2012
(ve Velké Británii 3,4 v roce 2016; 2,3 v roce 2012)
Procento lidí, kteří se připojují na internet minimálně stejně často z chytrého telefonu jako z počítače - 42 % v roce 2016; 0 % v roce 2012; 75 % lidí mladších 25 let
Využití zařízení s přístupem na internet v ČR: 58 % chytrý telefon, 78 % počítač, 26 % tablet
Procento lidí, kteří se připojují na internet denně - 65 %, 91 % lidí mladších 25 let
Přehled grafů
Štítky: Czech, Czech Republic news announcements, data, nákupní chování, Novinky pro novináře, výzkum